اشغال زایی 10 هزار نفری درپی بهره برداری از پروژه های مس سونگون و آلومینای سراب

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت توجه به پروژه های مس سونگون و آلومینای سراب گفت: اگر این پروژه ها به بهره برداری برسند، برای حدود 10 هزار نفر اشتغال ایجاد می گردد، از این رو رییس جمهور محترم دستورات لازم را در این رابطه صادر نمایند تا شاهد اتمام این پروژه ها باشیم.

اشغال زایی 10 هزار نفری درپی بهره برداری از پروژه های مس سونگون و آلومینای سراب

به گزارش خبرنگاران، محمد وحدتی هلان در جلسه شورای اداری و افتتاح طرح های زیربنایی و مالی استان با اشاره به مسائل کارآفرینان استان اظهار کرد: کارآفرینان آذربایجان شرقی توان نقش آفرینی در راستای رونق فراوری و اقتصاد مقاومتی را داشته و نه تنها اقتصاد تبریز، بلکه توانایی نجات اقتصاد کشور را دارند، به شرطی که بسترها آماده شده و مسائلشان مرتفع گردد.

وی به موانع موجود پیش روی رونق فراوری داخلی اشاره و اظهار کرد: هستند فراوریکننده ه ای می خواهد مرکزی در شهرک های صنعتی دایر کند، اما با کمبود برق روبه رو می شوند.

وحدتی با اشاره به مسائل راه های ارتباطی استان، اضافه کرد: امروز راه ارتباطی بیش از 50 درصد روستاها از بین رفته است؛ جاده تبریز مرند به جلفا نیز به مدت چندین سال ناتمام مانده، در حالی که این جاده، راه ارتباطی ایران و خطه آذربایجان به اروپا بوده و بسیاری از کشورهای آسیایی را به اروپا متصل می نماید؛ خواهانیم دستورات لازم جهت اتمام سریع این پروژه داده گردد.

وی خطاب به رییس جمهوری اضافه کرد: در اردیبهشت سال 97 در آذربایجان شرقی فرمودید که پروژه راه آهن میانه بستان آباد تبریز در روزهای آینده از میانه تا بستان آباد به بهره برداری می رسد، اما متاسفانه انجام نشد. برای این پروژه حدود هزار و 700 میلیارد تومان هزینه شده که ناتمام ماندن آن دور از انصاف است، از این رو دستور دهید تا در هفته دولت به بهره برداری برسد.

نماینده مردم بستان آباد با بیان این که در قرن 21 بسیاری از روستاها و قسمت هایی از شهرهای استان آنتن دهی تلفن همراه ندارد، اضافه کرد: این موضوع معضل بزرگی است و خواهانیم دستورات لازم از سوی رییس جمهوری جهت حل سریع این مشکل داده گردد.

وی در بخش دیگری از سخنانش خواهان توجه به پروژه فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز شد و اضافه کرد: این فرودگاه محل گذر مسافران خارجی و داخلی است، اما ناتمام مانده است.

وی به وضعیت بعضی سدهای استان نیز اشاره و اظهار کرد: در بسیاری از سدهای استان از جمله سد آیدوموش میانه، سد هشترود، سد کلقان بستان آباد، آب جمع شده، در حالی که مردم بی آب هستند، از این رو خواهانیم دستورات لازم جهت بهره مندی مردم و کشاورزان از آن صادر گردد.

به گزارش خبرنگاران، جلسه شورای اداری استان با حضور رییس جمهوری و جمعی از هیات دولت در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار شده و همچنین نمایشگاه بین المللی فرش تبریز و پروژه های زیربنایی و مالی استان نیز افتتاح شد.

nagh.ir: ناق | مجله گردشگری و مسافرتی ناق

huli.ir: هولی | مجله فناوری و تکنولوژی های مدرن

inman.ir: اینمن | مجله ایمنی صنعتی، اخبار و مقالات صنایع

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 35274

به "اشغال زایی 10 هزار نفری درپی بهره برداری از پروژه های مس سونگون و آلومینای سراب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشغال زایی 10 هزار نفری درپی بهره برداری از پروژه های مس سونگون و آلومینای سراب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید