ثبت روز جهانی وزنه برداری به تصویب رسید

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، محسن بیرانوند دبیر فدراسیون وزنه برداری کشورمان و عضو کمیته مربیان و تحقیقات فدراسیون جهانی امروز شنبه در نشست هم اندیشی و پژوهشی این کمیته شرکت کرد. وی در این جلسه پیشنهادی مبنی بر نامگذاری یک روز به نام روز جهانی وزنه برداری را به مسئولان IWF ارائه کرد که طرح اولیه به تصویب اعضای کمیته رسید.

ثبت روز جهانی وزنه برداری به تصویب رسید

بیرانوند سه روز 28 مارس، 10 ژوئن و 7 آوریل را برای انتخاب روز دنیای وزنه برداری ارائه کرد تا از این طریق علاقمندان بیشتری به سمت این رشته گرایش پیدا نمایند.

28 مارس سال 1891 میلادی (8فروردین سال1270 هجری شمسی) مصادف است با برگزاری نخستین دوره رقابتهای آماتوری وزنه برداری دنیا، 7آوریل سال1896 میلادی (19 فروردین 1275 هجری شمسی) برابر است با حضور رشته وزنه برداری در بازیهای المپیک نوین و 10 ژوئن سال1905 میلادی (12 خرداد سال 1284 هجری شمسی) روزی است که فدراسیون دنیای وزنه برداری تاسیس شد.

بیرانوند در این رابطه گفت: خوشبختانه با کلیات طرحی که پیشنهاد داده بودیم، موافقت شد. وزنه برداری جزو اولین رشته های المپیکی محسوب می گردد و ما هم تصمیم داریم تا هر طور شده باعث حفظ این رشته در المپیک شویم. پوستری را با توجه به موارد اشاره شده، طراحی کردم و همچنین شعاری برای این روز پیشنهاد دادم.

nagh.ir: ناق | مجله گردشگری و مسافرتی ناق

huli.ir: هولی | مجله فناوری و تکنولوژی های مدرن

inman.ir: اینمن | مجله ایمنی صنعتی، اخبار و مقالات صنایع

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 44852

به "ثبت روز جهانی وزنه برداری به تصویب رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت روز جهانی وزنه برداری به تصویب رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید