حقایقی از وارنا، شهر تاریخی و ساحلی بلغارستان

به گزارش مجله سرگرمی، حقایقی از وارنا | Facts about Varna

ممکن است باور نداشته باشید اما شهر وارنا در بلغارستان تاریخی 2600 ساله دارد. این شهر توسط یونانیان باستان تاسیس شده و در طول قرن چهاردهم به عنوان مهمترین بندر در دریای سیاه بوده که بین قسطنطنیه و دلتای رود دانوب واقع شده است. در حال حاضر شهر وارنا ترکیبی از زندگی ساحلی و رویدادهای فرهنگی و آثار تاریخی را ارائه می کند. وارنا یکی از شهرهای سابق یونانیان باستان، محل تجمع رومیان، یکی مرکز اولیه مسیحیت و محل یکی از آخرین جنگ های صلیبی در برابر ترک های عثمانی می باشد. در حال حاضر وارنا بلغارستان به عنوان سومین شهر بزرگ این کشور شناخته می گردد. مردم بلغارستان شهر وارنا را به عنوان سرمایه دریایی این کشور در نظر گرفته زیرا در تابستان ها نیمی از جمعیت این کشور در کنار هزاران گردشگر خارجی برای تفریح در سواحل وارنا و برنامه های شبانه آن به این شهر ساحلی سفر می نمایند. پس از بعضی حوادث برای این شهر که باعث شد تا بسیاری از صنایع خود را از دست بدهد، وارنا در حال حاضر احساس بهتری را به وسیله ترکیبی از مکان های تاریخی و برنامه های ساحلی برای گردشگران خود ارائه می کند. در این مطلب قصد داریم تا حقایقی از وارنا به عنوان شهر توریستی بلغارستان برای شما تشریح نماییم پس با خبرنگاران همراه شوید.

حقایقی از وارنا، شهر تاریخی و ساحلی بلغارستان

حقایقی از وارنا و شهر ساحلی با شن های طلایی

  1. شهر ساحلی وارنا با شن و ماسه هایی نرم و طلایی رنگ پوشیده شده است. این سواحل بسیار زیباتر از آن است که کسی بخواهد آن را کثیف نماید.
  2. قدیمی ترین گنج طلای دنیا در گورستانی متعلق به دوره مس در خارج از شهر وارنا کشف شد. تمدنی پیشرفته با مهارت های بسیار در ساخت طلا در هزاره پنجم پیش از میلاد در این منطقه زندگی می نموده است. این تمدن پیش از دوره رشد بین النهرین و امپراتوری مصر بوده است. شما می توانید این گنجینه طلای تاریخی را در موزه باستان شناسی وارنا مشاهد نمایید.
  3. شهر وارنا در قرن هفتم پیش از میلاد به عنوان یک بندر و پست تجاری توسط یونانیان باستان مورد استفاده قرار گرفته و این شهر را با نام اودسوس (Odessos) تاسیس کردند. رومیان پس از آن نیز این شهر را با همین نام خوانده و نام فعلی وارنا از قرن ششم و هفتم میلادی پس از وقفه ای طولانی بر روی این شهر تاریخی گذاشته شده است.

حقایقی از وارنا و نام این شهر تاریخی در گذر زمان

  1. شاید باورش سخت باشد اما نام این شهر در سال 1949 به نام استالین تغییر یافت. این نامگذاری به افتخار 70 سالگی رهبر شوروی صورت گرفت. تا سال 1956 موضع گیری های سیاسی تغییر نموده و وارنا توانست مجددا نام تاریخی خود را بازیابد.
  2. تابستان فصلی است که زندگی و سفر در وارنا به اوج هیجان خود می رسد. چندین خط ساحلی با شن های طلایی رنگ و روزهای آفتابی در وارنا وجود داشته که در کنار برگزاری رویدادهای فرهنگی مانند رقابت باله بین المللی وارنا و فستیوال موسیقی بین المللی در این شهر باعث جذب گردشگران بسیاری به آن خواهد شد.
  3. باغ دریایی وارنا یکی از بزرگترین پارک ها در شبه جزیره بالکان می باشد. این پارک زیبا در حدود 8 کیلومتر طول داشته و دسترسی سریع از اسکله به منطقه ساحلی شهر وارنا را ایجاد می نماید. این پارک یکی از بهترین مکان ها برای پیاده روی بوده و به عنوان ریه های سبز وارنا شناخته می شود.

حقایقی از وارنا و هزینه ها در بلغارستان

  1. یک فنجان بزرگ نوشیدنی از غرفه های خیابانی در وارنا تنها نیم پوند قیمت دارد. از سوی دیگر یک وعده غذا در رستوران های وارنای بلغارستان کمتر از 10 پوند هزینه خواهد داشت. بالا بودن نرخ پوند انگلیستان به لو (lev) بلغارستان باعث شده تا شهر تاریخی و ساحلی وارنا مقصدی مقرون به صرفه برای گردشگران باشد.
  2. یکی از معدود بیابان های اروپا در خارج از شهر وارنا واقع شده است. از این مهمتر اینکه در میان تپه های ماسه ای بیابان چندین عدد از ستون های سنگی که تا 7 متر می باشد قرار گرفته اند. این ساختارها که به آن جنگل سنگ ها می گویند یکی از پدیده های طبیعی می باشد. چندین نظریه علمی و افسانه ای در مورد این پدیده طبیعی بیا نشده است.
  3. کافه های بیلا و کاستا کافه شرکت های چند ملیتی وارنا هستند که در سراسر اروپا قابل مشاهده هستند.

حقایقی از وارنا و مرکز تجاری این شهر ساحلی

  1. اولین راه آهن بلغارستان در سال 1866 در شهر وارنا ساخته شده و به شهر روس (Russe) متصل شده است. این شهر بلغارستانی در کنار رود دانوب واقع شده است.
  2. تا سال 1885 وارنا یکی از توقفگاه ها در مشرق زمین بود. کسانی که به اروپا سفر می کردند پس از گذر از فرانسه، آلمان، اتریش و رومانی، مسافران در بلغارستان به وارنا می رسیدند و در این شهر تاریخی و ساحلی از طریق یک کشتی می توانند به استانبول بروند.
  3. طولانی ترین پل کشور بلغارستان در شهر وارنا واقع شده است. این پل که به نام آسپاروهوف (Asparuhov) شناخته می شود بیش از 2 کیلومتر طول داشته و از کانال دریای سیاه و دریاچه وارنا عبور می نماید. این پل در حال حاضر بخش قابل توجهی از ترافیک این شهر را کنترل می نماید.

حقایقی از وارنا و بناهای تاریخی اطراف آن

  1. یکی از بهترین مناطق برای دریافت عکس های پانوراما در شهر وارنا فقط بخش بیرونی گالاتا (Galata) است. گالاتا یک روستا بوده که اکنون یکی از محله های شهر وارنا شده است. گالاتا در مقابل منطقه ساحلی وارنا در مقابل خلیج وارنا قرار گرفته است. این روستا نمایی بی نظیر از شهر را نشان داده که در پشت آن دریا به خوبی دیده می شود. در شب هنگام زمانی که مهمترین ساختمان ها با چراغ های رنگی روشن می شوند تصویری بسیار زیبا را پدید می آورد.
  2. در فاصله 17 کیلومتری در خارج از وارنا یکی از مهمترین صومعه های صخره ای در ساحل دریای سیاه بلغارستان قرار گرفته است. صومعه قرون وسطایی آلادژا (Aladzha) در میان صخره ها ساخته شده و بین قرن سیزدهم تا اوایل قرن شانزدهم مورد استفاده بوده است.
  3. کمتر از یک ساعت خارج از شهر وارنا می توانید پایتخت اولین امپراتوری بلغارستان به نام پلیسکا (Pliska) و پریسلاو (Preslav) را مشاهده نمایید. بر این اساس شما می توانید به راحتی با سفری یک روزه آثار تاریخی و کاوش های باستانی و همچنین موزه های هیجان انگیز باقی مانده از این دوران را مشاهده نمایید. این شهرها در طول دوران مسیحیت بلغارستان در سال حدود 1150 سال پیش بنا شده است.

حقایقی از وارنا و ساختارهای تاریخی این شهر

  1. چهارمین حمام رومی و یکی از آثار تاریخی اروپا را می توانید در وارنا بلغارستان مشاهده نمایید. این حمام که بزرگترین در نوبه خود در شبه جزیره بالکان می باشد در قرن دوم میلادی ساخته شده و هر 5 سال به عنوان محل تجمع ورزشکاران بزرگ خدمت رسانی می نماید.
  2. اولین جشنواره بین المللی موسیقی در بلغارستان در سال 1926 در شهر وارنا برگزار گردید. امروزه این جشنواره تابستان وارنا (Varna Summer) نامیده شده که هر ساله برگزار می شود. شما می توانید پیانو سلطنتی را برای اولین بار در موزه تاریخ وارنا بلغارستان مشاهده نمایید.
  3. یکی از جالب توجه ترین مکان ها در شهر ساحلی وارنا کلیسای جامع Dormition of the Mother of God می باشد. تمامی اهالی شهر می دانند که این کلیسا در کجا واقع شده و چگونه می توانید به آن برسید. این کلیسا از جمله آثار تاریخی و اسطوره ای شهر وارنا می باشد.

حقایقی از وارنا و سهولت دسترسی از این شهر ساحلی

  1. هر ساله در زمستان ها گله ای بزرگ از قوها به شهر ساحلی وارنا می آیند تا ماه های سرد را در سواحل این شهر سپری نمایند. مردم محلی علاقه زیادی به دادن غذا به این پرندگان دارند. مشاهده این پرندگان زیبا یکی از بهترین گزینه ها برای صرف یک ساعت آرامش در شهر وارنا می باشد.
  2. شهر ساحلی و تاریخی وارنا با هواپیما تنها 50 دقیقه با شهر صوفیا پایتخت بلغارستان فاصله دارد. بنابراین شما می توانید صبح با یک پرواز به صوفیا رفته و شب مجددا به وارنا بازگردید. البته که بهتر است بلیط های خود را از قبل رزرو نمایید زیرا هرچه به روز پرواز نزدیک می شود قیمت بلیط ها نیز افزایش می یابد.

منبع: www.rossiwrites.com

nagh.ir: ناق | مجله گردشگری و مسافرتی ناق

huli.ir: هولی | مجله فناوری و تکنولوژی های مدرن

inman.ir: اینمن | مجله ایمنی صنعتی، اخبار و مقالات صنایع

منبع: الی گشت
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 24178

به "حقایقی از وارنا، شهر تاریخی و ساحلی بلغارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی از وارنا، شهر تاریخی و ساحلی بلغارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید