راهنمای سفر به آنکارا

به گزارش مجله سرگرمی، آنکارا یکی از شهرهای توریستی ترکیه بشمار می رود و گردشگران بیشتر به منظور کار و تجارت تور آنکارا را انتخاب می نمایند و اکثریت جمعیت انکارا را مردمان ترک آناتولی تشکیل می دهند.این شهر بناهای تاریخی و مکان های توریستی فراوانی دارد که در این مکان های تاریخی باورنکردنی آنکارا که قدمت بسیار طولانی دارند، هم افسانه و هم ابهام و حیرت را می توان مشاهده نمود.در این مقاله می خواهیم راهنمای سفر به آنکارا را بطور مختصر برایتان توضیح دهیم.

راهنمای سفر به آنکارا

آنکارا پایتخت فرهنگ و سیاست و بهترین شهر برای قدم زدن و سر زدن به رستورانهای بی نظیر و لوکس است .انتخاب غذا در رستوران های آنکارا خیلی سخت نیست و کم پیش می آید ذائقه ایرانی غذاهای ترکی را نپسندد، اسکندرکباب، سیرابی و کوفته به همراه ماست و سس های تند از غذاهای پرطرفدار ترکیه هستند و برای دسر هم می گردد باقلوا یا کادیف سفارش داد که با چای و قهوه سرو میشوند.

بهترین زمان برای سفر به آنکارا

آنکارا آب و هوایی قاره ای با زمستانهای سرد و برفی وتابستان های خشک وگرم دارد.بیشترین میزان بارندگی آن بیشتر در فصل پاییز است و بهترین زمان سفر به آنکارا، فصل بهار و ماه اول فصل تابستان می باشد که بیشترین تعداد بازدید نمایندگان به آنکارا سفر می نمایند و به نوعی اوج فصل گردشگری در آنکارا است.

خرید در آنکارا

قدم زدن در آنکارا به خصوص در بازارهای قدیمی برای خرید واقعا وسوسه نماینده است، گرچه بهتر است بگوئیم این شهر یکی از اماکنی ست که اجناس در آن بسیار ارزان است و حتی سفر به آن ارزانتر از شهرهای دیگر ترکیه تمام می گردد. بیشترین مراکز خرید آنکارا همگی در بازار جمع هستند، فروشگاه های برندهای معروف ترکی و غیر ترکی .ضمناً در منطقه چیکریکچیلار یوکوشو می توانید انواع ظروف مس را تهیه کنید از دیگر مراکز خرید ارزان آنکارا میتوان به :مرکز خرید کیزیلای ، مرکز خرید آرمادا، مرکز خرید فروم و مرکز خرید گالریا اشاره نمود.

می توانید برای روزهایی که در این شهر هستید برنامه ریزی کنید.در برنامه ریزی تان رفتن به موزه های معروف شهر، تماشای بناهای تاریخی و قدم زدن در ارگ را جزو اولویتها قرار دهید. می توانید سری به معابد بزنید و با فرهنگ و اعتقادات مردم آنجا آشنا شوید ضمناً از کافه ها و رستوران هایش غافل نشوید، کافه های دنج و اصیل ترک برای خود یک جاذبه به حساب می آیند پس به هر حال در هر بازه زمانی را که در تور آنکارا انتخاب نموده باشید، می توانید فعالیت های گردشگری جذابی را در این شهر انجام دهید.

حمل و نقل در آنکارا به انتخاب خودتان بستگی دارد. تاکسی ها موظفند از تاکسی متر استفاده نمایند، با این حال کرایه ها در مقایسه با ایران کمی گرانتر است. برای کم کردن هزینه، می توانید از مترو، اتوبوس و مینی بوس بهره ببرید و معمولاً در ایستگاه های آنکارا نقشه راهنمای شهر وجود دارد تا شما بهتر بتوانید به سفرتان ادامه دهید.

آنکارا بعنوان یکی از شهرهای توریستی و قطب تجاری در مرکز کشور ترکیه و در منطقه آناتولی واقع شده است. این شهر در کنار ظاهر مدرن و امروزی اش، نشانه های سنتی دوران گذشته را هم حفظ نموده است و دارای آثار تاریخی بیشماری می باشد ،پس برای رفتن به یک شهر تاریخی با قدمت طولانی ،بهترین راه سفر به آنکارا را انتخاب کنید.

بهترین راه سفر به آنکارا

بهترین روش مسافرت به آنکارا به وسیله زمینی،هوایی و با قطار امکان پذیر می باشد ولی فعالیت های کارشناسان ما در مورد تور آنکارا و تورهای دیگر ترکیه فقط بصورت هوایی انجام می گردد.

سفر به آنکارا با هواپیما

یکی از روش های مسافرت به آنکارا، بصورت هوایی می باشد که باید برای رزرو بلیط هواپیما آنکارا اقدام کنید، تقریبا از تهران تا آنکارا 2:30 ساعت طول میکشد تا به آنجا برسید ضمناً یادتان باشد که ساعت آنکارا 1 ساعت و 30 دقیقه از تهران عقب تر است.ایرلاین هایی که به آنکارا پرواز دارند شامل :ماهان ،ایران ایر و ترکیش می باشد و از آنجایی که فرودگاه آنکارا بیرون از شهر قرار گرفته است مجبور هستید با تاکسی یا اتوبوس به محل موردنظر بروید.

سفر به آنکارا با اتوبوس

برای رفتن به آنکارا می توانید به وسیله زمینی هم سفر کنید یا با اتوبوس و یا با خودروهای شخصی .در سفر زمینی دو مرز متفاوت پیش رو دارید یکی مرز بازرگان که نزدیکی شهر ماکو هست و دیگری مرز سرو که نزدیک شهر ارومیه می باشد ضمناً اتوبوس های آنکارا معمولا همان اتوبوس استانبول هستند که از آنکار عبور می نمایند باید هواستان باشد که در شهر آنکارا پیاده شوید.

nagh.ir: ناق | مجله گردشگری و مسافرتی ناق

huli.ir: هولی | مجله فناوری و تکنولوژی های مدرن

inman.ir: اینمن | مجله ایمنی صنعتی، اخبار و مقالات صنایع

منبع: لذت سفر
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 32615

به "راهنمای سفر به آنکارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به آنکارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید