روایت اردوغان از دیدار با سران آمریکا و اروپا

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با انتشار چند مطلب در حساب کاربری خود در توئیتر جزئیات دیدارهای دو جانبه اش با همتایان وی در حاشیه اجلاس سران جی -20 در شهری اوزاکای ژاپن را توضیح داد.

روایت اردوغان از دیدار با سران آمریکا و اروپا

رئیس جمهور ترکیه در این خصوص نوشت: اجلاس سران جی -20 برای کشورمان ثمربخش بود. میزبانی موفقیت آمیز ژاپن از اجلاس سران جی -20 را به آبه شینزو نخست وزیر این کشور تبریک می گویم.

وی درباره دیدار خود با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز نوشت: با ترامپ دیدار دوجانبه بسیار ثمربخشی انجام دادم و بر اهمیت همکاری راهبردی دو کشور تاکید کردیم. معتقد هستم که این دیدار باعث گسترش بیشتر روابط سیاسی، نظامی و تجاری میان ترکیه و آمریکا خواهد شد.

اردوغان درباره دیدار خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز گفت: در خصوص ادامه کوشش برای به حداکثر رساندن روابط فیمابین ترکیه و روسیه که در حال گسترش است، به موافقت رسیدیم.

او در مطلب دیگری نیز افزود: با امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه بسیاری از مسائل مربوط به روابط میان آنکارا و پاریس را مورد آنالیز قرار داده و بر عزم خود برای حل مسائل مشترک و گسترش روابط دوجانبه تاکید کردیم.

اردوغان پیرامون دیدار خود با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نوشت: با مرکل در خصوص چگونگی ارتقای سطح روابط ترکیه و آلمان بحث و گفتگو کردیم.

وی درباره دیدار دوجانبه خود با ترزا می نخست وزیر مستعفی انگلستان افزود: علاوه بر روابط تجاری و سیاسی، موضوعات منطقه ای و جهانی به ویژه مسئله مدیترانه شرقی را مورد بحث و آنالیز قرار دادیم.

nagh.ir: ناق | مجله گردشگری و مسافرتی ناق

huli.ir: هولی | مجله فناوری و تکنولوژی های مدرن

inman.ir: اینمن | مجله ایمنی صنعتی، اخبار و مقالات صنایع

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 30116

به "روایت اردوغان از دیدار با سران آمریکا و اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت اردوغان از دیدار با سران آمریکا و اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید