شیلی در بحبوحه اعتراض ها، از خیر میزبانی دو نشست بین المللی گذشت

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس جمهور شیلی که طی روزهای اخیر با اعتراض ها و ناآرامی ها روبرو بوده است، گفت که کشورش از میزبانی از دو نشست بین المللی انصراف داد.

شیلی در بحبوحه اعتراض ها، از خیر میزبانی دو نشست بین المللی گذشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه بحران ناشی از اعتراض ها علیه سیاست های نولیبرالی به دولت سباستین پینرا رئیس جمهور شیلی، او امروز چهارشنبه اعلام نموده که کشورش از میزبانی دو نشست بین المللی انصراف داده است.

بنا بر گزارش رویترز، در حالی که قرار بود شیلی 16 و 17 نوامبر (25 و 26 آبان) میزبان نشست سازمان همکاری های مالی آسیا-پاسفیک (اَپِک) با حضور سران 20 کشور شامل روسای جمهور آمریکا و چین باشد، رئیس جمهور شیلی خاطرنشان کرد که کشورش از میزبانی انصراف می دهد.

سباستین پینرا رئیس جمهور شیلی همچنین انصراف این کشور از کنفرانس تغییر اقلیمی سازمان ملل را خاطرنشان کرد؛ نشستی که قرار بود دوم تا 13 دسامبر (11 تا 22 آذرماه) برگزار گردد.

رئیس جمهور شیلی در این باره گفت: (انصراف از میزبانی این دو نشست)، تصمیم بسیار سختی بود و برای ما بسیار دردناک بود چرا که ما در شیلی کاملا اهمیت اپک و کنفرانس تغییر اقلیمی سازمان ملل را برای دنیا درک می کنیم.

اعلام انصراف شیلی از این دو نشست بین المللی در حالی انجام شده که اعتراض ها در این کشور علیه سیاست های نولیبرالی دولت سباستین پینرا ادامه دارد؛ اعتراض هایی که حداقل 18 کشته و صدها زخمی بر جا گذاشته است (جزئیات بیشتر).

nagh.ir: ناق | مجله گردشگری و مسافرتی ناق

huli.ir: هولی | مجله فناوری و تکنولوژی های مدرن

inman.ir: اینمن | مجله ایمنی صنعتی، اخبار و مقالات صنایع

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 56004

به "شیلی در بحبوحه اعتراض ها، از خیر میزبانی دو نشست بین المللی گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیلی در بحبوحه اعتراض ها، از خیر میزبانی دو نشست بین المللی گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید