موافقت روسیه برای نشست مشترک با ناتو

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: وزیر خارجه ایتالیا تاکید نمود، روسیه موافقت خود را برای برگزاری نشست با نمایندگان ناتو برای مذاکره در مورد بحران اوکراین اعلام نموده است.

موافقت روسیه برای نشست مشترک با ناتو

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، فدریکا موجرینی وزیر خارجه ایتالیا امروز سه شنبه توضیح داد، ما آگاه شده ایم که روسیه موافقت نهایی خود را برای شرکت در نشست مشترک با مقام های ناتو که قرار است فردا چهارشنبه برگزار گردد اعلام نموده است. این در حالی است که نشست رهبران اروپایی برای هماهنگی در مورد سیاست اتحادیه اروپا در قبال بحران اوکراین قرار است پنج شنبه برگزار گردد.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا تهدید نموده است که در صورتی که روسیه تا روز پنج شنبه نیروهای خود را از شبه جزیره کریمه خارج نکند تحریم های مالی و سیاسی را بر ضد مسکو اعمال خواهد نمود. پس از موافقت مجلس روسیه با درخواست پوتین برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین کشورهای غربی به شدت نسبت به این اقدام مسکو هشدار داده اند. تحولات اوکراین در شرایطی است که مجلس این کشور ویکتور یانوکویچ را از قدرت برکنار نموده و آلکساندر تورچینوف را به عنوان رئیس جمهور موقت معرفی نموده است.

مردان مسلح اقدام به تصرف ساختمان های دولتی و مجلس منطقه کریمه نموده و پرچم روسیه را در این مکانها به اهتزاز درآورده اند. اوکراین اعتراض شدید خود را نسبت به این اقدام مردان مسلح در منطقه کریمه به مسکو اعلام نموده است. جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا نیز در تماس تلفنی با دیمتری مدودف نسبت به انزوای بیشتر سیاسی و مالی روسیه هشدار داده است.

nagh.ir: ناق | مجله گردشگری و مسافرتی ناق

huli.ir: هولی | مجله فناوری و تکنولوژی های مدرن

inman.ir: اینمن | مجله ایمنی صنعتی، اخبار و مقالات صنایع

منبع: تسنیم
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 51308

به "موافقت روسیه برای نشست مشترک با ناتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت روسیه برای نشست مشترک با ناتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید