نگاه استان مرکزی به بانکداری، نگاه دستوری نیست

به گزارش مجله سرگرمی، معاون هماهنگی امور مالی استاندار مرکزی گفت: نگاه ما به بانکداری نگاه دستوری نیست، اما انتظار می رود بانکها در فرآیندهای مالی کشور مشارکت داشته باشند.

نگاه استان مرکزی به بانکداری، نگاه دستوری نیست

به گزارش خبرنگاران، سعید فرخی در آیین تکریم و معارفه مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی بیان نمود: علیرغم بعضی نامهربانی هایی که در حق فعالان حوزه بانکی کشور در بین افکار عمومی وجود دارد، این قشر خدمات ویژه ای را ارائه می نمایند و بزرگترین تامین نماینده منابع مالی چرخه مالی کشور هستند.

وی با تاکید بر اینکه اگر تامین مالی از سوی بانک ها انجام نگردد عملا ابزاری در اقتصاد کشور نخواهیم داشت، افزود: فعالیت بانک ها در استان مرکزی فعالیتی منطقی است و توانسته است تا حدود زیادی نیازهای استان را تامین کند و بانکها سعی داشته اند نقش خود را در فعالیت های مالی ایفا نمایند.

فرخی توضیح داد: آمارها نشان می دهد که بانک های دولتی و بانک های واگذار شده به بخش خصوصی استان 83 درصد منابع جذب شده خود را در استان صرف نموده اند و تا انتهای سال به مانند سال قبل این رقم به بالای 90 درصد می رسد.

وی با بیان اینکه بانک ها نسبت به نوع فعالیت خود خدمات خوبی ارائه می نمایند و بانک مسکن از جمله این بانک هاست، گفت: طبق آخرین آمار در طول 6 ماهه نخست امسال بیش از 2 برابر منابع جذب شده در بانک مسکن استان مرکزی منابع مصرف شده است و در واقع عملکرد 195 درصدی در حوزه مصرف منابع در داخل استان به ثبت رسیده است.

معاون استاندار با اشاره به دشواری های سال گذشته که فشار بالایی به اقتصاد استان و فعالان مالی وارد کرد، گفت: موسسات مالی و بانکی با درایت و بینش خوب مالی اجازه بروز اتفاقی در استان را ندادند به طوری که سهم استان مرکزی در پرداخت تسهیلات رونق فراوری 1200 میلیارد تومان بود ولی در انتها سال 97 بالغ بر 1600 میلیارد تومان توسط بانک های پرداخت شد که نشان از عملکرد مثبت بانک هاست.

وی افزود: سال گذشته برای بانک مسکن در بحث پرداخت تسهیلات رونق فراوری سهمیه ای اختصاص داده نشد تا فعالیت های خود را در حوزه مسکن دنبال کند و امید است که امسال نیز پشتوانه خوبی برای اجرای طرح بازآفرینی شهری رقم بخورد چراکه مقرر است در استان سطح کیفی زندگی مردم ارتقا یابد و اشتغال بیشتری ایجاد گردد.

فرخی با تاکید بر اینکه نگاه ما به بانکداری نگاه دستوری نیست، گفت: با وجود این دیدگاه، اما انتظار مشارکت بانک ها در فرآیند مالی را داریم و ضروری است قوانین حاکم بر نظام بانکداری با شدت و دقت بالا مراعات گردد. تاکنون تاکیدی بر پرداخت وام از سوی بانک ها نداشتیم و سعی شد که این موسسات پولی و مالی و بانک ها شخصا اعلام آمادگی نمایند.

به گزارش خبرنگاران، در این جلسه احمدعلی جعفری به عنوان مدیر جدید شعب بانک مسکن استان معرفی و مجید امیری نیز تکریم شد.

nagh.ir: ناق | مجله گردشگری و مسافرتی ناق

huli.ir: هولی | مجله فناوری و تکنولوژی های مدرن

inman.ir: اینمن | مجله ایمنی صنعتی، اخبار و مقالات صنایع

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 49873

به "نگاه استان مرکزی به بانکداری، نگاه دستوری نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه استان مرکزی به بانکداری، نگاه دستوری نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید