واکنش مردم و منتقدان به داستان های ترسناک دل تورو

به گزارش مجله سرگرمی، فیلم سینمایی داستان های ترسناک برای گفتن در تاریکی (Scary Stories to Tell in the Dark) به کارگردانی آندره اوردال و تهیه کنندگی گی یرمو دل تورو این آخر هفته پس از هابز و شاو (Hobbs & Shaw) با فروش حدودا 21 میلیون دلاری در رده دوم ایستاد اما باید این اثر را پرفروش ترین فیلم جدید راه یافته به اکران در نظر گرفت.

واکنش مردم و منتقدان به داستان های ترسناک دل تورو

داستان های ترسناک برای گفتن در تاریکی از یک مجموعه کتاب داستانی بچه ها به همین نام نوشته آلوین شوارتز اقتباس شده و طرح اولیه اثر هم متعلق به گی یرمو دل تورو بوده. دل تورو کارگردان و تهیه کننده مشهور مکزیکی است که در سال های گذشته بابت ساخت فیلم شکل آب (The Shape of Water) نامش بیشتر از قبل سر زبان ها افتاد.

ساخت داستان های ترسناک از سال 2016 در برنامه دل تورو قرار گرفته بود و همان زمان اعلام شد که طرح اولیه و احتمالا کارگردانی اثر به عهده او خواهد بود اما چندی بعد اوردال به مجموعه اضافه شد تا این اثر را جلوی دوربین ببرد.

این فیلم سینمایی که عاقبت آخر هفته گذشته روی پرده رفته درباره گروهی از نوجوانان است که برای نجات دادن جانشان باید با ترس های شان روبرو شوند. داستان های ترسناک برای گفتن در تاریکی با بودجه 25 میلیون دلاری ساخته شده و به نظر می رسد در نهایت بتواند به سوددهی برسد گرچه نمی توان چنین آثاری را از نظر تجاری مثلا با فیلم های کم هزینه و بسیار پرفروش دنیا سینمایی احضار (The Conjuring Universe) مقایسه کرد .

گرچه فیلم ترسناک جدید اوردال و دل تورو در گیشه عملکرد بدی نداشته اما مخاطبان آمریکایی که روز اول به دیدن فیلم رفته اند چندان آن را نپسندیدند و ارزیابی وبسایت CinemaScore نشان می دهد این اثر از مخاطبان نمره C دریافت نموده .

وضعیت فیلم از نگاه منتقدان اما بهتر بوده به طوری که 125 نقدی که در وبسایت راتن تومیتوز ثبت شده رضایت 81 درصدی منتقدان را نشان می دهد. همچنین 28 نقد وبسایت متاکریتیک نمره متا 62 را برای این اثر به ثبت رسانده که میانگین 16 نقد مثبت، 11 نقد میانه و 1 نقد منفی است.

nagh.ir: ناق | مجله گردشگری و مسافرتی ناق

huli.ir: هولی | مجله فناوری و تکنولوژی های مدرن

inman.ir: اینمن | مجله ایمنی صنعتی، اخبار و مقالات صنایع

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 37256

به "واکنش مردم و منتقدان به داستان های ترسناک دل تورو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مردم و منتقدان به داستان های ترسناک دل تورو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید