وداع با دبیر هفته کتاب

به گزارش مجله سرگرمی، محسن رضایی، دبیر 8 دوره هفته کتاب، درگذشت. بسیاری محسن رضایی را جزء خلاق ترین برنامه ریزان فرهنگی می دانستند.

وداع با دبیر هفته کتاب

شخصیتی که در بسیاری از اتفاق های فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشت، اما اغلب در پشت صحنه به ایفای نقش مشغول بود. محسن رضایی علاوه بر دبیری هفته کتاب، مدیریت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، مشاور معاونت امور فرهنگی و معاونت پژوهشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاور قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیری 2 دوره ستاد هفته پژوهش کشور و عضویت در هیأت مؤسسان، هیأت امنا و هیأت مدیره دبیرخانه کتاب سال ولایت را عهده دار بود و نیز عضویت در هیأت امنا و هیأت مدیره دبیرخانه دین پژوهان کشور بخشی از سوابق فرهنگی زنده یاد محسن رضایی است.

در پیام نیکنام حسینی پور، مدیر خانه کتاب به مناسبت درگذشت رضایی آمده است: وداع با صاحب اندیشه، برنامه ریزی اندیشمند و خلاق در عرصه فرهنگ موجب تأثر شد. بدون تردید مرحوم محسن رضایی، یکی از تأثیرگذاران در حوزه مدیریت فرهنگی در کشور بود. وی از بنیانگذاران و قوام بخشان هفته کتاب جمهوری اسلامی در ایران بود و به ویژه در دهه70 و 80 با هدف توسعه فرهنگ مکتوب و فرهنگ کتابخوانی دبیری 8 دوره هفته کتاب را بر عهده داشت و در این جایگاه، موجبات شکل گیری، اعتلا و اعتبار این رویداد فرهنگی را در کشورمان فراهم ساخت.

  • احمد مسجدجامعی
  • عضو شورای شهر تهران:

خبر درگذشت دوست و همکارمان آقای محسن رضایی را دریافت کردم. ایشان در تدوین برنامه سوم و چهارم توسعه در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه موثر بود و در تدوین برنامه پنجساله اول و دوم شهرداری تهران نیز مشارکت فعال داشت.

او همچنین در برگزاری هفته کتاب و خانه کتاب و پایه گذاری جایزه دهخدا کارهای ماندگاری کرد و آثار ارزشمند مکتوبی بر جای نهاد. برای ایشان از درگاه الهی طلب رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می کنیم.

nagh.ir: ناق | مجله گردشگری و مسافرتی ناق

huli.ir: هولی | مجله فناوری و تکنولوژی های مدرن

inman.ir: اینمن | مجله ایمنی صنعتی، اخبار و مقالات صنایع

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 45385

به "وداع با دبیر هفته کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وداع با دبیر هفته کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید