پاکدل: در صورتی به سمت مربی خارجی می رویم که درجه یک باشد

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس فدراسیون هندبال در نشست خبری تاکید نمود: در صورتی به سمت مربی خارجی می رویم که درجه یک باشد و در نتیجه تأثیر گذار باشد، در غیر اینصورت اگر بخواهیم از یک مربی درجه چندم استفاده کنیم ترجیح می دهیم از مربی ایرانی استفاده کنیم.

پاکدل: در صورتی به سمت مربی خارجی می رویم که درجه یک باشد

به گزارش خبرنگاران، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در نخستین نشست خبری خود در محل فدراسیون هندبال اظهار کرد: در این چند ماه موانع و مسائلی همراه بود. تیم ملی هندبال ساحلی فردا راهی مسابقات قهرمانی آسیا است و تیم ملی هندبال ما در انتخابی المپیک و قهرمانی آسیا حضور خواهد داشت. تقریباً یک سال تیم ملی بزرگسالان ما اردو نداشت و به حالت تعطیل درآمده بود. ما سریعاً کمینه فنی را تشکیل دادیم. ما در صورتی به سمت مربی خارجی می رویم که درجه یک باشد و در نتیجه تأثیر گذار باشد. در غیر اینصورت اگر بخواهیم از یک مربی درجه چندم استفاده کنیم ترجیح می دهیم از مربی ایرانی استفاده کنیم. به هر حال حبیبی که سال ها نیز مربیگری تیم ملی را به عهده داشته انتخاب شد و اکنون در اردوی دوم به سر می برند. در کنار حبیبی آلن ماراسویچ به عنوان مربی بدنساز نیز در کنار اردو حضور دارد. در این بین از فرصت استفاده کردیم و یک کلاس مربیگری نیز با حضور این مربی کرواسی انجام خواهد شد.

وی در مورد انتخاب مسئولان فدراسیون ادامه داد: هندبال بانوان نیز برای ما مهم است هرچند فاصله زیادی با سکوهای آسیایی دارد. ما گزینه های مختلفی را برای نایب رئیسی در نظر داشتیم که در نهایت سلوکی به عنوان سرپرست نایب رئیسی معرفی کردیم. همچنین روابط عمومی خود را نیز انتخاب کردیم. چیزی که برای من مهم و با اهمیت است بحث کمیته استعدادیابی بود که جدی روی آن نظر داشتیم. خوشنویس که پیشکسوت هندبال هستند و رزومه خوبی در هندبال دارند به عنوان کمیته استعدادیابی منصوب شد. معتقدم در پرورش استعدادها می توانستیم بهتر عمل کنیم. امیدوارم در سال های آینده در رده های پایه خود را به سطح اول آسیا برسانیم.

رئیس فدراسیون هندبال در پاسخ به این سوال که برای آرام شدن فضا چه کردید، گفت: چیزی برای ما بزرگ تر از برافراشتن پرچم کشور نیست. لژیونرها در سال های قبل زحمات زیادی کشیدن و متقابلاً هندبال هم برای آنها هزینه و سرمایه گزاری نموده است. با آن ها ارتباط خوبی دارم و نتایج آنها را دنبال می کنم. به هر شکل نظر ما و مربی این است که باید در چهارچوب نظرات کادر فنی باید پیش روند. لژیونرها سال سختی را داشتند و بازی های زیادی انجام دادند. روز گذشته با آن ها جلسه داشتیم و بعضی مصدومیت داشتند. اما قرار است همگی به جز سعید برخورداری در اردوی بعدی حاضر شوند. برخورداری اعلام نموده که می خواهد در عرصه ملی فعلاً فعالیت نکند. در نهایت با نظر مربی هر فردی که آماده تر باشد در اردوی تیم ملی خواهد ماند.

پاکدل در مورد قرارداد مربی خارجی قبل گفت: وزارت ورزش ضوابطی دارند که باید برای هر مربی خارجی باید چند مجوز از وزارت گرفته گردد و مراحلی طی گردد. از دیدگاه من در شرایط فعلی کشور و با وجود شرایط مربیان داخلی کشور با کیفیت بهتر و قرارداد کمتر انجام خواهد شد. در آن قرارداد کاملاً یک طرفه بود و برای رده سنی جوانان و نوجوانان بود که اردویی نداشتیم. وزارت وقتی متوجه شد این قرارداد در زمان سرپرستی بسته شده با صحبت هایی که من، رجبی و هماهنگی مسئولان وزارت انجام داشتیم توافق کردیم که قراردادشان تمام گردد. البته حق و حقوقشان پرداخت شد. در مورد دبیر هم بنایی برای تغییر نداشتیم و حکم جدیدی برای دبیر نداشتیم.

او در مورد هدف گزاری برای المپیک گفت: ما زمان کمی برای المپیک داریم. نمی توان توقع داشت. کار بسیار سختی است و آسیایی ها تنها یک سهمیه دارند. ما همه کوشش خود را می کنیم که بهترین نتیجه را بگیرند. از دید گاه ما مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی دنیا مهم است اگر بتوانیم به جام دنیای صعود کنیم برای ارتقای هندبال بهتر خواهد شد.

پاکدل در ادامه در مورد حواشی های لیگ برتر گفت: در همه رشته های تیمی شاهد این مسائل هستیم که مورد تأیید ما نیست. بحث جرایم و تنببه هایی که در کمیته انضباطی خواهیم گرفت خیلی سخت تر خواهد بود. در جلسه هماهنگی لیگ هم گفتم که هیچ اغماضی نخواهیم داشت. همه کوششما ن این است که اتفاقات را کم کنیم.

وی در مورد نرفتن تیم های دختران به مسابقات قهرمانی آسیا گفت: ما سال ها است که در رده های پایه دختران حضور نداشتیم. مربی هم اعلام نموده بود که با شرایط آمادگی ممکن است تنها زنگ تفریح باشیم. یکی از دلایل ما بحث اقتصادی هم بود چون سال جاری باید مهم و مهمتر کنیم. در سطح کلان هم باشگاه های بزرگ به مشکل خورده اند. اما برنامه داریم که با شکل جدیدی رده های پایه را ارتقا دهیم و در دو سال آینده هزینه اعزام را صرف پایه کنیم.

او در مورد نایب رئیس آقایان گفت: انشاالله انتخاب می کنیم.

حبیبی در پاسخ به این سوال که تکلیف اردوی تدارکاتی ترکیه و اردوهای تدارکاتی گفت: از ترکیه پیشنهاد داشتیم که هزینه ای هم برای ما نداشت ولی ما آمادگی حضور نداشتیم. ما برنامه ریزی کردیم که پیش از انتخابی المپیک دو اردوی تدارکاتی خوب در دو مقطع زمانی داشته باشیم و برای آن برنامه ریزی می کنیم.

رئیس فدراسیون در مورد بدهی های فدراسیون گفت: بخشی از بدهی از جام ریاست جمهوری و 500 تا 600 تومان از زمان سرپرستی دولو به جا مانده است. همچنین از سال 91 تا 94 اظهار نامه اقتصادیاتی پر ننموده و اقتصادیات زیادی باید پرداخت گردد. داریم کوشش می کنیم که این مشکل حل گردد. امیدواریم با همکاری وزیر با وزیر اقتصاد حل گردد. یک میلیارد و 600 اصل اقتصادیاتی است و همین مبلغ هم جریمه آن است.

رئیس فدراسیون در مورد بعضی از کارکنان فدراسیون که دو تابعیتی هستند یا دو شغله گفت: رئیس هیأت شغل حساب نمی گردد. اما من هم معتقدم که یک فرد نمی تواند در چند زمینه فعالیت کند. در مورد توکلی هم که معتقدم هر فردی که بتواند به فدراسیون یاری کند مسئله ای نداریم. او 20 روز در فدراسیون یاری کردند ولی اکنون مرخص شده اند. یک ماهی است که با او ارتباطی نداریم. در مورد ارتباطش با فدراسیون دنیای هم اطلاعی ندارم. در مورد نایب رئیس هم خواستم جوان و هندبالی باشد که شد. امیدوارم در سایر زمینه ها هم همین باشد.

وی در مورد علت عدم همکاری با توکلی گفت: ما جمیع جهات را آنالیز می کنیم. به عنوان متولی کشور باید تصمیماتی بگیرم و بعضاً کارها برخلاف میل باشد. اما چیزی که مهم است مصالح هندبال کشور است. هر کسی که به رشد هندبال ما یاری کند از او استفاده می کنیم. اگر جایی احتیاج باشد از حضور او استفاده کنیم این کار را خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون هندبال درباره هزینه بالای کلاس مربیگری بدنسازی یک میلیون و 700 اعلام کرد: تمام هزینه ها با این مبلغ انجام می گردد اما در نظر داشته باشید که اگر مربیان ما می خواستند در خارج از کشور چنین کلاسی داشته باشند نزدیک به 20 میلیون باید هزینه می کردند.

وی در مورد میزبانی ایران برای مسابقات قهرمانی آسیا گفت: میزبانی قهرمانی آسیا با حضور کشورهای عربی سخت است. این چند سالی هم که میزبانی نداشتیم به هندبال ضربه خورده است، اکنون با آسیا تعامل خوبی داریم و امیدواریم که به نتیجه برسد.

سرپرست نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال نیز در این نشست گفت: تشکر می کنم از افرادی که پیش از ما برای این رشته داشتند. این نفرات برنامه هایی را در اتاق فکر داشتند و بعضی را اجرا نموده اند. ما نیز ادامه این برنامه ها را اجرا خواهیم کرد با این تفاوت که اولویت بندی خواهیم کرد. این نوید به خانواده هندبال بانوان می دهم که دیدگاه رئیس فدراسیون در بخش بانوان حمایتی است و از نزدیک برنامه ها را رصد می نمایند. به من هم گفتند که با برنامه پیش برویم. مهمترین بخش کار توجه به رده های پایه است. ما از کشورهای دیگر الگو برداری کردیم که مهمترین اقدام آنها مارکتینگ است. هدف بلند مدت ما این است که میزبانی قهرمانی آسیا را به عهده بگیریم. یکی از نقاط ضعف ما این است که حرفه ای به ما توجه نمی گردد ولی نتیجه حرفه ای از ما می خواهند. عدم استفاده از مربیان خوب، عدم حضور در مسابقات رده پایه نیز یکی دیگر از نقاط ضعف ما است. برای خارج شدن از نقاط ضعف برنامه ریزی شده که امیدواریم به نتیجه برسد.

مراد کرمی رئیس کمیته مسابقات فدراسیون هندبال نیز در این نشست در مورد تقویم سالیانه گفت: همه برنامه های ما طبق برنامه انجام شد. مسابقات استعدادیابی نیز طبق برنامه انجام شد. همچنین لیگ های برتر و لیگ دسته یک به خوبی انجام شد. در لیگ برتر رقابت های خوب و نزدیکی را داشتیم که تا روز آخر قهرمان معین نبود. برای سال آینده نیز در حال برنامه ریزی هستیم که مسائل و مسائل سالن ها برطرف گردد. همچنین برای پذیرش تیم ها از سامانه استفاده می کنیم که مستند در اختیار باشد. همچنین بحث قراردادها نیز مطرح است که قراردادها باید به صورت واقعی ثبت گردد و باید به فدراسیون اعلام گردد تا قرار دادهای صوری حذف گردد.

علیرضا حبیبی، مربی تیم ملی هندبال نیز در این نشست اظهار کرد: اردوهای تیم ملی مدتی است شروع شده و در دور نخست بدون حضور لژیونرها اردو را برگزار کردیم. در دور دوم نیز با حضور لژیونرها شروع شد که البته الله کرم و سجاد استکی، علیرضا موسوی و امین یوسف نژاد به دلیل آسیب دیدگی غایب هستند. روز گذشته هم جلسه ای با لژیونرها داشتیم. در اردوها نیز مسائلی داریم. تعدادی از بازیکنان ایرانی مدت طولانی است که بعد از انتها لیگ مدت طولانی استراحت داشتند، بعضی از لژیونرها هم مصدوم اند و باید در اردوهای بعدی حاضر می شوند. با توجه به ایامی که فدراسیون دنیای برای حضور لژیونرها در اردوهای تیم ملی در نظر گرفته ما نمی توانیم بیشتر از چند اردو داشته باشیم. 2 اردوی تدارکاتی نیز در نظر داریم که در اواسط تیر و قبل از مسابقات انتخابی می خواهیم برگزار گردد. امیدوارم امکانات فراهم گردد، لژیونرها بتوانند در اردو حاضر شوند و بازیکنان داخلی هم به آمادگی برسند. با توجه به گروه سختی که در انتخابی المپیک داریم با آمادگی نسبی در مسابقات انتخابی المپیک حاضر شویم.

همچنین قشقایی مربی تیم ملی هندبال ساحلی نیز گفت: در دوره قبل قهرمانی آسیا تیم ما سوم شد و ورودی قهرمانی دنیا روسیه را کسب کردیم. در دنیای هشتم شدیم و نگاه متفاوتی نسبت به تیم ما می گردد. از یک مربی خارجی استفاده کردیم و اردوها را پیگیری کردیم. تیم ملی فردا راهی مسابقات قهرمانی آسیا خواهد شد. این مسابقات در دو گروه انجام می گردد چون انتخابی دنیا است. سال جاری کار سخت تر است و کشورهای مدعی همگروه شدیم. امیدوارم بتوانیم صندلی قبل را بهبود و یا ارتقا دهیم.

محمدرضا رجبی دبیر فدراسیون نیز گفت: هدف های بزرگی داریم که امیدوارم به یاری شما به آن برسیم. برنامه هایی در گذشته بوده و ما می خواهیم آنها را عملیاتی کنیم. سال شلوغی برای فدراسیون داریم و امیدواریم که با حضور پاکدل که خودش هندبالی است بتوانیم برنامه ها را خوب پیش ببریم. با کادر فنی که می بینم روزهای خوبی در هندبال شاهد خواهیم بود. امیدوارم تیم ساحلی هم مثل قبل که ما را روسفید کرد نتیجه خوبی بگیرد. یکی از امیدهای ما هستند و ا نشاالله نتیجه درخشان تری داشته باشند. امیدوارم سال خوبی برای هندبال ما باشد.

در این نشست علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال، محمدرضا رجبی دبیر فدراسیون، الهام سلوکی نایب رئیس بانوان و علیرضا حبیبی مربی تیم ملی هندبال حضور داشتند.

nagh.ir: ناق | مجله گردشگری و مسافرتی ناق

huli.ir: هولی | مجله فناوری و تکنولوژی های مدرن

inman.ir: اینمن | مجله ایمنی صنعتی، اخبار و مقالات صنایع

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 27048

به "پاکدل: در صورتی به سمت مربی خارجی می رویم که درجه یک باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکدل: در صورتی به سمت مربی خارجی می رویم که درجه یک باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید