پیشرفت های عظیم کشورمان پس از انقلاب نوید بخش آینده ای بسیار مترقی است

به گزارش مجله سرگرمی، کارشناس مسائل بین الملل گفت: پیشرفت های عظیم کشورمان پس از انقلاب آنقدر عظیم است که می تواند نوید بخش آینده ای مترقی باشد.

پیشرفت های عظیم کشورمان پس از انقلاب نوید بخش آینده ای بسیار مترقی است

عباس مقتدایی کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با ، درباره اهمیت روز 13 آبان، اظهار کرد: 13 آبان هر سال یادآور خاطراتی از انقلاب اسلامی و تداوم پیروزی های آن است، اگر سیزدهم آبان حرف ملت ایران به قطع کردن دست ایالات متحده آمریکا پس از انقلاب نمی انجامید، همان گونه که در سال های بعد آمریکایی ها با دستگیری مرسی و به زیر کشیدن حکومت مردمی در مصر نشان دادند که خوی استکباری و سلطه گری آنان تداوم دارد، انقلاب اسلامی ایران را هم دست خوش نا به سامانی هایی می کردند.

او اضافه کرد: به نظر می رسد اگر روزگاری نمی شد ثابت کنیم که آمریکایی ها به دنبال نفوذ در انقلاب اسلامی و انحراف روند پیروزی مردم بودند، امروز با تحولاتی که در مصر رخ داد، می توان این امر را به اثبات رسانید، چراکه چندین سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی مصر انقلابش را به پیروزی رساند، اما با دخالت آمریکا، نفوذ در سردمداران حکومتی و اقدامات پله پله روند مردم سالاری و انقلاب این کشور را دوباره بر گرداندند به گونه ای که در بر همان پاشنه می چرخد.

مقتدایی ادامه داد: درب های تاریخی پس از انقلاب اسلامی نشان می دهد که اگر امام خمینی(ره) تسخیر لانه جاسوسی را به عنوان انقلاب دوم قلمداد کردند، این یک شعار نبود، بلکه اظهار نظر امام خمینی(ره) و لقب انقلاب دوم از سوی امام راحل ناشی از درک عمیق ایشان از خوی سلطه گری ایالات متحده آمریکا بود.

کارشناس مسائل بین الملل تاکید نمود: امروز هم همه کسانی که دلسوز کشور هستند باید توجه نمایند که اگرچه نکاتی مثبتی می توان از خارج از مرز های خودمان اخذ کنیم و این یک فرمان دینی است که علم را از هر کجای عالم به دست بیاوریم، اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که اتکا و توجه به درون مایه های تفکری نظام اسلامی است که نجات بخش و راهنمای ما در سال های پس از انقلاب است.

او توضیح داد: هرچه بیشتر به درون و مبانی اسلامی اتکا کنیم راه صحیح تری را دنبال نموده ایم، صراط مستقیم ملت ایران دوری از سلطه خارجی و دوری از استعدادی است که در نظام ستم شاهی وجود داشت، مردم سالاری دینی بالنده در نظام ما و پیشرفت عظیم مردم ایران در ابعاد مختلف اداره امور کشور حاصل مقاومت و ایستادگی ملت کشورمان است.

مقتدایی ادامه داد: امروز در درون کشور مسائل متعددی در زمینه های مختلف داریم، اما حُسن ها، زیر ساخت ها و پیشرفت های عظیمی که پس از انقلاب و با چیدن دم آمریکا در منطقه و از بین نفوذ ایالات متحده در ایران حادث شده است، آنقدر عظیم است که می تواند نوید بخش آینده ای بسیار مترقی و پیشرفته باشد.

روز 13 آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف اتفاق افتاده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

در 13 آبان 1343 مأموران رژیم شاه حضرت امام خمینی (ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند، همچنین روز 13 آبان 1357 دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران راهپیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید.

همچنین در روز 13 آبان 1358 دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب، مبارزه ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد. بنابراین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز ملی مبارزه با استکبار نام گذاری کردند.

nagh.ir: ناق | مجله گردشگری و مسافرتی ناق

huli.ir: هولی | مجله فناوری و تکنولوژی های مدرن

inman.ir: اینمن | مجله ایمنی صنعتی، اخبار و مقالات صنایع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 57187

به "پیشرفت های عظیم کشورمان پس از انقلاب نوید بخش آینده ای بسیار مترقی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت های عظیم کشورمان پس از انقلاب نوید بخش آینده ای بسیار مترقی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید