پیشگیری از بیماری های ستون فقرات نیازمند آگاهی شهروندان است

به گزارش مجله سرگرمی، دبیر علمی کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب ایران گفت: پیشگیری از بیماری های ستون فقرات نیازمند آگاهی شهروندان و بالا بردن سطح فرهنگ عمومی نسبت به شناسایی این بیماری ها و راه های پیشگیری از آن است.

پیشگیری از بیماری های ستون فقرات نیازمند آگاهی شهروندان است

به گزارش خبرنگاران، اسماعیل فخاریان در کنگره بین المللی انجمن جراحی مغز و اعصاب ایران که در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار گردید، اظهار کرد: دو حوزه در جراحی های مغز و اعصاب حائز اهمیت است که همانند کمردرد شامل بیماری های ستون فقرات و گروه دوم شامل حوادث و تروما است.

وی اضافه کرد: بیماری های سرماخوردگی، کمردرد و سردرد، به ترتیب شایع ترین علت مراجعه شهروندان به پزشک است درحالیکه کمردرد با اصلاح سبک زندگی قابل پیشگیری است.

دبیر علمی کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب ایران توضیح داد: متاسفانه مسائل مربوط به ستون فقرات در گروه سنی نوجوانان شایع است که شیوه نامناسب زندگی مانند تحرک کم، وزن بالا، نشستن های طولانی و نامناسب مهمترین علت این مسائل است و با فرهنگ سازی مناسب می توان این مسائل را رفع کرد.

وی با اشاره به گسترش شیوع مسائل مربوط به ستون فقرات در منطقه کاشان، تاکید نمود: جامعه امروز در گذار فرهنگی از جامعه سنتی به صنعتی است و این گذار منجر به سبک زندگی ناسالم شده است.

وی اضافه کرد: در خانه های قدیمی کاشان که حیاط داشت و امکان فعالیت، تحرک و بهره مندی از نور خورشید برای اعضای خانواده وجود دارد و مردم نیز کمتر به بیماری های ستون فقرات دچار می شدند.

فخاریان گفت: این گذار نیازمند ایجاد بستر مناسب و مداخلات فرهنگی است و نیازمند توجه خاص و همکاری نزدیک مسئولان شهری با متولیان سلامت است.

به گزارش خبرنگاران، کنگره بین المللی انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی کاشان و انجمن علمی جراحان مغز و اعصاب ایران از اول تا سوم آبان ماه در دانشگاه علوم پزشکی کاشان درحال برگزار است.

nagh.ir: ناق | مجله گردشگری و مسافرتی ناق

huli.ir: هولی | مجله فناوری و تکنولوژی های مدرن

inman.ir: اینمن | مجله ایمنی صنعتی، اخبار و مقالات صنایع

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 54619

به "پیشگیری از بیماری های ستون فقرات نیازمند آگاهی شهروندان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشگیری از بیماری های ستون فقرات نیازمند آگاهی شهروندان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید