رقابت عمان با زمان برای ساخت ورزشگاهی مورد پسند فیفا

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- عمان در صورت تصمیم فیفا برای گسترش جام جهانی 2022 قطر و درخواست این نهاد برای میزبانی مشترک از این تورنمنت، رقابت سختی را با زمان برای ساخت ورزشگاهی بزرگ و متقاعد کننده پیش رو دارد.

رقابت عمان با زمان برای ساخت ورزشگاهی مورد پسند فیفا

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری رویترز روز شنبه نوشت: سالم سعید سالم الوهیبی رئیس فدراسیون فوتبال عمان در مصاحبه ای گفت که جیانی اینفانتینو رئیس فیفا نظر دولت عمان را در مورد توانایی این کشور برای میزبانی احتمالی مشترک از جام دنیای قطر جویا شده است.

اما با توجه به اینکه استادیوم سلطان قابوس مسقط از لحاظ گنجایش معیارهای مد نظر فیفا را برآورده ننموده است، عمانی ها باید بزرگ ترین استادیوم خود را برای جلب رضایت فیفا در سریع ترین زمان ممکن توسعه دهند.

الوهیبی در حاشیه کنگره سالانه کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) گفت: اینفانتینو از کشور ما بازدید نموده و پیشنهاد خود را برای دولت عمان مطرح نموده و همچنان به این موضوع فکر می نماید.

وی ادامه داد: آنها هنوز تصمیم قطعی نگرفته اند اما این تصمیم برعهده فدراسیون نیست؛ ما مسائلی داریم و استادیومی با ظرفیت 40 هزار نفر در اختیار نداریم و اگر پیشنهاد فیفا را بپذیریم باید با زمان رقابت کنیم؛ در واقع زمان نخستین مانع ما زمان محسوب می گردد. علاوه بر این مسائل و موانع دیگری وجود دارد و شرایط به سادگی که به نظر می رسد، نیست.

الوهیبی اضافه کرد: بیشترین ظرفیت استادیوم ما 29 هزار نفر است و حالا پرسش این است که طی 2 سال می توانیم آن را توسعه دهیم؟ این سوالی است که ذهن دولت را مشغول نموده و علاوه بر این مسائل جغرافیایی دیگری نیز وجود دارد؛ خوشبین هستم اما باید منتظر بمانیم.

قطر در دسامبر 2010 امتیاز میزبانی جام دنیای 2022 را با قالب پیشین یعنی 32 تیم به دست آورد اما اینفانتنیو پس از به دست آوردن کرسی ریاست فیفا در سال 2016 همیشه نسبت به ایده افزایش تعداد تیم ها به 48 تیم، ابراز تمایل نموده است.

جام دنیای 2026 که به میزبانی مشترک آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار می گردد، مطابق برنامه با 48 تیم برگزار می گردد؛ این در حالی است که رئیس فیفا مشتاقانه در کوشش است تا تعداد تیم های جام دنیای آینده را در فاصله چهار ساله تا شروع این تورنمنت افزایش دهد.

تصمیم نهایی در مورد امکانپذیر بودن چنین اقدامی در جلسه شورای فیفا که ژوئن امسال در پاریس برگزار می گردد، اتخاذ خواهد شد.

عمانی ها معتقدند میزبانی از تعدادی از بازی های جام دنیای 2022 می تواند به تقویت فوتبال در کشوری که تاکنون هرگز به این تورنمنت راه پیدا ننموده و از هیچ رویداد بزرگ فوتبالی میزبانی ننموده است، یاری بسزایی کند.

رئیس فدراسیون فوتبال عمان تاکید نمود: فیفا تاییدیه 2 کشور عمان و کویت را درخواست نموده بود و شورای فیفا تصمیم نهایی را اتخاذ می نماید اما در صورت عملی شدن این موضوع، رونق چشمگیری برای ما خواهد بود و عمان در نقشه فوتبال دنیا دیده خواهد شد.

ورزشی**3991**9129

nagh.ir: ناق | مجله گردشگری و مسافرتی ناق

huli.ir: هولی | مجله فناوری و تکنولوژی های مدرن

inman.ir: اینمن | مجله ایمنی صنعتی، اخبار و مقالات صنایع

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 18129

به "رقابت عمان با زمان برای ساخت ورزشگاهی مورد پسند فیفا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت عمان با زمان برای ساخت ورزشگاهی مورد پسند فیفا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید