عبور جنجالی کشتی های نیروی دریایی آمریکا از تنگه تایوان

به گزارش مجله سرگرمی، ایالات متحده دو فروند کشتی نیروی دریایی را به تنگه تایوان اعزام نموده که این مساله با مخالفت چین روبرو شده است.

عبور جنجالی کشتی های نیروی دریایی آمریکا از تنگه تایوان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، علی رغم مخالفت چین، دو فروند کشتی نیروی دریایی آمریکا روز دوشنبه به وسیله تنگه تایوان عبور نموده اند. این اقدام نشانه دیگری از افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه به شمار می رود.

این اقدام ایالات متحده می تواند موجب تشدید تنش با چین گردد ولی از سوی دیگر می تواند نشانگر حمایت واشنگتن از تایوان باشد، آن هم در شرایطی که اختلافات بین تایپه و پکن به شدت بالا گرفته است.

این تحولات در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته است که ایالات متحده و چین بسیار بسیار نزدیک شده اند تا به یک توافق جدید تجاری دست پیدا نمایند.

این توافق می تواند به ماه ها جنگ تجاری بین دو طرف سرانجام دهد. عبور کشتی های آمریکایی از تنگه تایوان در آستانه دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی انجام شده است. این دیدار قرار است چهارشنبه و پنجشنبه در ویتنام برگزار گردد.

ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی آمریکا با انتشار بیانیه ای گفت: عبور کشتی ها از تنگه تایوان نشانگر تعهد ایالات متحده به آزاد و باز نگهداشتن منطقه اقیانوسیه و هند است.

چین نیز خشم و ناراحتی خود را نسبت به این اقدام آمریکا نشان داده است. لو کانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری گفت: ما قاطعانه با اقدامات تحریک آمیز آمریکا مخالف هستیم، این اقدامات در راستای صلح و ثبات در تنگه تایوان نیست.

وزارت دفاع تایوان نیز اعلام نموده است که کشتی های آمریکایی تنگه تایوان را ترک نموده اند. آمریکا هیچ گونه روابط رسمی با تایوان ندارد ولی خود را متعهد به دفاع و حمایت از این کشور می داند و منبع اصلی تامین تسلیحات مورد احتیاج تایوان به شمار می رود.

پنتاگون اعلام نموده است که واشنگتن از سال 2010 تاکنون بیش از 15 میلیارد دلار تسلیحات به تایوان فروخته است.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

ariyablog.ir: آریا بلاگ: آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

hadiee.ir: مجله هدیه: از مسافرت تا ورزش از همه چیز و همه جا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13673

به "عبور جنجالی کشتی های نیروی دریایی آمریکا از تنگه تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبور جنجالی کشتی های نیروی دریایی آمریکا از تنگه تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید