استارت آپها فضای رشد می خواهند

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل توسعه کارآفرینی وزارت کار بر حمایت ویژه از کارآفرینان نوپا تاکید نمود و گفت: باید فضایی برای رشد استارت آپها و کارآفرینان فراهم گردد تا بتوانند وارد عرصه رقابتهای بین المللی شوند و علاوه بر صادرات، اشتغالزایی و ارزآوری داشته باشند.

استارت آپها فضای رشد می خواهند

رحیم سرهنگی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره حمایت از استارت آپها و کسب وکارهای نوپا، گفت: مهم ترین کاری که در حال حاضر برای حمایت از کسب و کارهای نوپا باید انجام گردد و برای بخش خصوصی چندان نمی صرفد که دنبال کند، بحث شبکه سازی بین اجزا است و معتقدیم که دولت باید شرایط را برای شبکه سازی فراهم کند.

وی اضافه نمود: طبعا باید محیطی را برای همه کسانی که در حوزه استارت آپهای فراوری محتوا یا استارت آپهای حمل و نقل فعالیت می نمایند، ایجاد کنیم که همه آنها به یکدیگر متصل شوند و گروه های بزرگتری را به وجود آورند.

ایجاد فضایی برای رشد استارت آپها و کارآفرینان

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت کار شبکه سازی را وظیفه دولت دانست و گفت: فضایی از سوی دولت باید فراهم گردد که استارت آپها بتوانند در آن رشد نمایند چون استارت آپها در شروع راه شنماینده هستند و ضروری است فضایی به وجود آوریم و از آنها محافظت کنیم تا در این پلت فرم رشد نمایند و به کار خود ادامه دهند.

سرهنگی بر لزوم حمایت ویژه از کارآفرینان تاکید نمود و گفت: جنس حمایت از کارآفرینان از جنس دادن وام نیست.ما باید کوشش کنیم کسب و کارهایی که وارد رقابتهای بین المللی شدند و در بازارهای منطقه ای عرضه محصول دارند، مورد حمایت قرار بدهیم تا در رقابت با سایر شرکتهای خارجی پیروز شوند و به عمق بازارهای هدف نفوذ نمایند.

به گفته وی، باید از کارآفرینان پیشرو و نوآور که در جهان بازار فروش دارند و با برند می فروشند و ضمن صادرات به اشتغال وارزآوری یاری می نمایند، به طور ویژه حمایت کرد.

آیین نامه حمایت از کارآفرینان در کمیسیون مالی دولت

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت کار با اشاره به ارسال آیین نامه حمایت از کارآفرینان پیشرو به دولت درباره فرایند تصویب آن، گفت: آیین نامه بیش از یک ماه است به هیات دولت رفته و مراحل آن در کمیسیون مالی دولت در دست آنالیز است که اگر تصویب گردد تسهیل نماینده است.تا به امروز دو جلسه برگزار و در مورد مفاد هجده گانه آیین نامه بحث شده و دستگاهها به همفکری رسیده اند.

وی با بیان اینکه مراحل آنالیز آیین نامه باید طی گردد، گفت: در این آیین نامه تاکید شده است که اگر کارآفرینی به سطح مشخصی از فروش و صادرات و اشتغال رسید و در بازارهای بین المللی قدرت عرضه و فروش داشت، مورد حمایت ویژه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگاران، در راستای حمایت از کارآفرینان برتر و پیشرو، آیین نامه ای از سوی وزارت کار به هیات دولت ارسال شده است.در این آیین نامه مشوق هایی برای کارآفرینان در حوزه تجارت خارجی، سرمایه گذاری،مشارکت با شرکتهای خارجی و پیش بینی ویزا و خط سبز گمرکی درنظر گرفته شده است.

nagh.ir: ناق | مجله گردشگری و مسافرتی ناق

huli.ir: هولی | مجله فناوری و تکنولوژی های مدرن

inman.ir: اینمن | مجله ایمنی صنعتی، اخبار و مقالات صنایع

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 65137

به "استارت آپها فضای رشد می خواهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارت آپها فضای رشد می خواهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید