جزئیاتی از بسته پیشنهادی فرانسه به ایران و آمریکا

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از المانیتور، جزئیاتی از بسته پیشنهادی پاریس به تهران و واشنگتن، به تازگی از سوی بعضی رسانه ها منتشر شده است.

جزئیاتی از بسته پیشنهادی فرانسه به ایران و آمریکا

در همین ارتباط گفته شده امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، پس از رایزنی با مقام های ایرانی و آمریکایی، قرار است با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست گروه 7 دیدار نموده و او را متقاعد به اعطای مشوق های مالی محدود به ایران در ازای شروع مذاکرات و پایبندی کامل تهران به برجام نماید.

با این حال گفته شده این مشوق ها به صورت محدود و در زمان محدود همزمان با مذاکرات خواهد بود چون به اعتقاد اروپایی ها، فشار صرف روی ایران موجب تسلیم ایرانی ها نخواهد شد.

ماکرون پیشتر اعلام نموده بود که پیشنهادهایی برای یاری به کاهش تنش ها میان تهران و واشنگتن به هر دو طرف ارائه خواهد داد.

ازسوی دیگر بعضی پیش بینی نموده اند که مشوق های احتمالی و مورد نظر فرانسه اقداماتی از جمله راه اندازی یک خط اعتباری خواهد بود، چون پیش از این نیز ماکرون در جریان گفت وگو با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران پیشنهاد راه اندازی یک خط اعتباری 15 میلیارد دلاری به عنوان روشی برای جبران کاهش فروش نفت ایران را مطرح نموده بود.

جزئیات بیشتری از بسته پیشنهادی فرانسه به ایران و آمریکا منتشر نشده، اما محمدجوادظریف، وزیرخارجه ایران در سفر خود به فرانسه ضمن اعلام آمادگی ایران برای مذاکره با کشورهای اروپایی، هرگونه مذاکره بر سر برجام را رد نموده و این توافق نامه را غیرقابل مذاکره عنوان نموده بود.

nagh.ir: ناق | مجله گردشگری و مسافرتی ناق

huli.ir: هولی | مجله فناوری و تکنولوژی های مدرن

inman.ir: اینمن | مجله ایمنی صنعتی، اخبار و مقالات صنایع

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 47381

به "جزئیاتی از بسته پیشنهادی فرانسه به ایران و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیاتی از بسته پیشنهادی فرانسه به ایران و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید