کالری بادام با روکش شکلاتی چقدر است؟

به گزارش مجله سرگرمی، بادام با روکش شکلاتی یکی از خوشمزه‌ترین و در عین حال پرکالری‌ترین تنقلات محبوب است. اگرچه مصرف بیش از حد این محصول می‌تواند برای سلامتی مضر باشد، اما با رعایت اعتدال و آگاهی از ارزش تغذیه‌ای آن، می‌توان از طعم دلپذیر آن لذت برد. در این مقاله، به بررسی جزئیات تغذیه‌ای، طرز تهیه دسرهای خوشمزه با بادام شکلاتی و نکات مفید برای مصرف سالم این محصول می‌پردازیم.

کالری بادام با روکش شکلاتی چقدر است؟

برای مطالعه بیشتر با chinaro.ir: سیستم مدیریت محتوای خبری همراه باشد.

کالری های موجود در بادام با روکش شکلاتی ممکن است خوشایند کسانی نباشد که مراقب کالری های دریافتی خود هستند، اما با این وجود خوردن کمی از آن هرچند وقت یکبار کسی را نمی کشد. در این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد مقدار کالری های این خوراکی های خوش طعم کسب نموده و درمی یابید که در مورد این خوراکی های خوشمزه چه کاری می توانید انجام دهید تا بیشترین بهره را از آن ببرید.

بادام به اسم منبعی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی شناخته شده و برترین ماده طبیعی حاوی خواص مواد مغذی است. بادام همراه با شکلات ترکیبی حتی سالم تر بوده که در دستان شما قرار گرفته است. به منظور حفظ سلامتی و اجتناب از تجمع کیلوهای غیر ضروری توصیه می کنم که بجای شکلات شیری از انواع تیره یا تلخ آن استفاده کنید، به این علت که به طور کلی جایگزین سالمی است. کالری های موجود هنگامی که با انواع شکلات تلخ مقایسه می گردد، بسیار تفاوت خواهند کرد، به این علت که شکلات شیری حاوی شیر و دیگر مواد جامدی است که به مقدار کالری ها می افزایند. خودتان خواهید دید که چگونه دو نوع شکلات از نظر کالری در نوسان می باشند به گونه ای که می توانید قضاوت کنید که آیا مصرف آن با شکلات تیره بهتر است یا خیر.

اطلاعات تغذیه ای بادام با روکش شکلاتی

اکنون اجازه دهید نگاهی به ارزش های غذایی بادام با روکش شکلات شیری یا تیره بیاندازیم که حاوی تمام مواد تشکیل دهنده ای است که مشخص خواهد نمود آیا سلامتی بخش است و یا خیر و هرچند وقت به چند وقت می توان از آن مصرف نمود.

جدول تغذیه ای بادام با روکش شکلات تیره

محتوای تغذیه ای مقدار = 13 عدد

کالری 220

فیبر 3 گرم

چربی 15 گرم

قند 14 گرم

چربی اشباع شده 6 گرم

کربوهیدرات 19 گرم

کلسترول 5 میلی گرم

جدول تغذیه ای بادام با روکش شکلات شیری

محتوای تغذیه ای مقدار = 13 عدد

کالری 332

فیبر 3ر1 گرم

چربی 20 گرم

قند 24 گرم

چربی اشباع شده 10 گرم

کربوهیدرات 1ر30 گرم

کلسترول 4ر6 میلی گرم

طرز تهیه خوراکی هایی با استفاده از بادام با روکش شکلاتی

در این بخش برای افراد عاشق شکلات طرز تهیه دو نوع دسر خوشمزه قرار داده ام که البته با بادام با روکش شکلاتی همراه هستند. طرز تهیه آنها ساده بوده و شما را سر ذوق می آورد و هنگامی که نشسته و این ترکیب عالی همراه با آجیل شکلاتی را نظاره می کنید، این امر بر شما ثابت می گردد.

بادام با روکش شکلات شیری همراه با بستنی نارگیلی و آناناس سرخ شده

مواد مورد احتیاج

یک بسته بادام با روکش شکلاتی آماده (100 گرم)

2 قاشق (اسکوپ) بستنی نارگیلی (در صورت نداشتن، از بستنی وانیلی و پودر نارگیل استفاده گردد)

1 تکه آناناس به صورت دایره ای بریده شده

2 قاشق چای خوری برگ نعناع

طرز تهیه

برای آغاز کار، از یک ماهی تابه نچسب یا تفلون استفاده نموده و به آرامی آناناس خود را سرخ کنید. از هیچ گونه روغن و یا هیچ ماده ای برای این کار استفاده ننمایید. هنگامی که ماهی تابه گرم شد، آناناس خود را درون آن گذاشته و پس از 20 ثانیه آن را برگردانید، هنگامی که آن را برمی گردانید اطمینان حاصل کنید که خوب و قهوه ای شده باشد. سپس آن را بیرون آورده و درون بشقابی گذاشته و صبر کنید تا خنک گردد. آنگاه دو اسکوپ (قاشق مخصوص بستنی) بستنی نارگیلی را برداشته و آنها را درون بشقاب بگذارید. آناناس خود را به دو نیم نموده به طوری که دو تکه نیم دایره هم مقدار حاصل گردد. در آخر مقداری بادام با روکش شکلاتی (حدود 8 عدد) را روی بستنی ریخته و در نهایت آن را با برگ نعناع تزئین کنید.

بادام با روکش شکلات تیره با طعم پرتقالی

مواد مورد احتیاج

2 عدد شکلات تیره میله ای

1 فنجان بادام

1 عدد قالب با تورفتگی های دایره ای

3 عدد پرتقال بزرگ

رنده

1 قاشق غذاخوری کره بدون نمک

طرز تهیه

با استفاده از رنده، ابتدا پرتقال را برداشته و پوست آن را به آرامی رنده نموده و 1 /2 فنجان از این پوست تهیه کنید، آن را به کناری گذاشته و سپس با استفاده از آب میوه گیر، آب پرتقال را گرفته و آن را هم به کناری بگذارید. اکنون شکلات تیره را ذوب کنید، به این صورت که ظرف گود بزرگی برداشته و آن را از نیمه آب جوش نموده و کاسه شیشه ای را درون این ظرف آب جوش فرو نموده به گونه ای که آب تنها تا نیمه این کاسه شیشه ای بالا آید و به لبه کاسه نرسد. شکلات های تیره خود را که خرد و قطعه قطعه نموده اید درون این کاسه گذاشته و با حرارت میانه اجازه دهید با استفاده از آب گرم زیر آن به آرامی ذوب شوند. هنگامی که آغاز به ذوب شدن کردند، یک قاشق غذاخوری کره خود را درون آن ریخته به آرامی آنها را مخلوط نموده تا به طور کامل با شکلات تیره حل شوند. پیش از انجام اقدام بعد آن را از روی اجاق بردارید.

پیش از آنکه محتویات کاسه را درون قالب بریزید، 1 فنجان آب پرتقال و حدود دو قاشق غذاخوری پوست رنده شده پرتقال درون آن ریخته و به خوبی مخلوط کنید. سپس به آرامی در وسط هر کدام از قالبهای دایره ای که این مخلوط درون آن قرار گرفته است، یک عدد بادام قرار دهید. می توانید بجای انگشت از خلال دندان جهت فرو بردن هر بادام استفاده کنید. قالب را درون یخچال گذاشته و اجازه دهید به مدت 2 ساعت خنک شده و پس از آن شکلات تیره با طعم پرتقال شما آماده نوش جان کردن خواهد بود.

کالری های موجود در بادام با روکش شکلاتی نباید شما را در این تگنا قرار داده و از خود بپرسید که آیا باید از این خوراکی خوشمزه مصرف کنید و یا خیر. کمی سرزنده بوده و اجازه دهید هر از چند وقتی از این خوراکی خوشمزه استفاده کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که بیش از حد از این خوراکی وسوسه برانگیز مصرف نکنید. فردای توأم با سلامتی را برای شما آرزومندیم.

نکات تکمیلی مفصل

  1. مقایسه ارزش تغذیه‌ای بادام با روکش شکلات شیری و تیره:
    • شکلات تیره حاوی مقدار کمتری قند، چربی اشباع شده و کالری است.
    • شکلات شیری به دلیل حضور شیر و مواد جامد دیگر، کالری و چربی بیشتری دارد.
    • شکلات تیره منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها و فلاونوئیدهای مفید است.
  2. اهمیت مصرف با اعتدال:
    • مصرف بیش از حد بادام شکلاتی می‌تواند منجر به افزایش وزن و مشکلات سلامتی شود.
    • توصیه می‌شود برای حفظ تناسب اندام، روزانه تنها چند عدد بادام شکلاتی مصرف شود.
    • مصرف بادام بدون روکش شکلاتی یا با شکلات تیره گزینه‌های سالم‌تری هستند.
  3. ترکیبات مغذی بادام:
    • بادام سرشار از پروتئین، فیبر، ویتامین‌های گروه B، ویتامین E، منیزیم، مس و آنتی‌اکسیدان‌ها است.
    • این ترکیبات مغذی برای سلامت قلب، متابولیسم و سیستم ایمنی بدن مفید هستند.
  4. استفاده از بادام شکلاتی در دسرها و شیرینی‌ها:
    • بادام شکلاتی می‌تواند طعم دهنده خوبی برای دسرها، شیرینی‌ها و نوشیدنی‌های گرم باشد.
    • استفاده از آن به عنوان تزئین یا افزودن به خامه، بستنی، کیک‌ها و نان‌های شیرین توصیه می‌شود.

سخن پایانی

بادام با روکش شکلاتی یک لذت خوشمزه اما پرکالری است. با آگاهی از ارزش تغذیه‌ای آن و مصرف با اعتدال، می‌توان از این تنقلات لذت برد بدون آنکه سلامتی به خطر بیفتد. انتخاب شکلات تیره به جای شیری و ترکیب آن با میوه‌ها و دسرهای سالم، راهکارهایی برای مصرف بهینه این خوراکی هستند. در نهایت، داشتن یک سبک زندگی فعال و متعادل، کلید اصلی برخورداری از سلامتی و لذت بردن از خوراکی‌های دلچسب است.

انتشار: 15 فروردین 1403 بروزرسانی: 15 فروردین 1403 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 161210

به "کالری بادام با روکش شکلاتی چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالری بادام با روکش شکلاتی چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید